زنگ خطر و آژیرقرمز  جهت تشديد بحران آب مهريز

یزدفردا :بدليل كاهش آبدهي چاه هاي آب شرب شهر مهريز شهروندان اين شهر با چندين ساعت قطع آب، در طول روز مواجه مي شوند.
به گزارش یزدفردا "بنابراعلام روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد با توجه به كاهش آبدهي چاه هاي آب شرب، مشتركين شهرمهريز از سوم شهريور ماه سالجاري از ساعتهاي6:30 تا 9:30صبح و 21 تا 2 بامداد به مدت يك ماه با قطع چندين ساعته آب روبرو مي شوند.
مدير امور آب و فاضلاب مهريز با اعلام اين خبر گفت: كمبود آب سه سال است كه شهروندان مهريز را با مشكل مواجه كرده است اما از ارديبهشت امسال اين بحران به طور جدي ادامه پيدا كرده است.
محسن پناه بخدا افزود: آب مورد نياز مشتركين شهر مهريز توسط 11 حلقه چاه تأمين مي شده كه در حال حاضر سه حلقه چاه از چاه هاي مذكور به طور كامل خشك شده و هشت حلقه چاه ديگر نيز با كاهش 25 درصدي آب مواجهند كه با وجود اين مشكل چهار حلقه چاه استيجاري وارد مدار بهره برداري شده است.
وي خاطر نشان كرد: با وجود اجاره چهار حلقه چاه ميزان آب استحصالي 130 ليتر در ثانيه است، در حالي كه مصرف آب مشتركين 220 ليتر در ثانيه است و اين زنگ خطري جهت تشديد بحران كم آبي در مهريز است.
مدير امور آبفاي مهريز افزود: تنها راه نجات مهريز از بحران آب، استفاده از آب هاي دائمي است يعني اين مشكل در صورتي حل مي شود كه يا خط آب زاينده رود به اين شهر انتقال داده شود و يا قنات هاي اين شهر جهت استفاده آب شرب خريداري و وارد مدار بهره برداري شوند.
پناه بخدا اظهار داشت: اميد داريم كه با افزايش چاه هاي استيجاري و همكاري مستمر شهروندان بتوانيم قطع آب را تا حدودي كاهش بدهيم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا